دستگاه خاموت زن چیست

دستگاه خاموت زن چیست ؟

دستگاه خاموت زن شامل سهام فلزی مانند میله، سیم، نوار و قطعات تشکیل دهنده خم فرد است که برای پیشرفت و معکوس کردن سایر وسایل به کار می رود. دستگاه خاموت زن برای پیشبرد و معکوس کردن مواد ،خم دستگاه، برای هدایت و حمایت از مواد، چنگال مرکزی استفاده می شود. از گذشته تاکنون همواره نیاز به دستگاه و ماشین آلاتی برای خم برش میلگرد و خاموت زن بوده است. با اختراع دستگاه خاموت زن مواد با استفاده از خم به شکل رول درآمد که می توانستند مواد اولیه را با استفاده از دستگاه خاموت زن برش بزنند یا خم کنند.

این اختراع مربوط به یک ماشین یا یک چیزی شبیه به خاموت (رکاب) برای مواد فلزی شامل میله، سیم و نوار است . پس زمینه این اختراع ماشین خاموت نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک و یا ماشین آلات خم از قبل شناخته شده است. خاموت زن در هر شکل با خم شدن در ساعتگرد و پاد ساعتگرد نیز توسعه داده شده اند.یک نوع دستگاه خاموت زن با بهره گیری از روش خم با بهره گیری از روش خم بر اساس یک واحد خم با چنگال ثابت که در اطراف یک سنجاق خم است ساخته شده است که در جهت عقربه های ساعت و یا خلاف آن چرخش دارد.بیرون رفتن از این محصول توسط یک پین مرکزی است که در صورت چرخش پین خم ایجاد می شود در موارد دیگر این پین به عنوان عضو برشی عمل می کند این نوع از ماشین آلات بسیار پیشرفته هستند اما بسیار پیچیده و گران قیمت هستند زیرا نیاز به تعداد زیادی قطعات منقول دارند.

انواع دستگاه خاموت زن

سه نوع اصلی از خم شدن بر وجود دارد که هر کدام از آن به وسیله رابطه موقعیت ابزار پایان به ضخامت مواد تعریف می شود. این سه عبارتند از خم شدن هوا، پایین آوردن و سوزاندن. پیکربندی برای این سه نوع خم تقریبا یکسان است. یک قالب با یک ابزار راه آهن طولانی با نوک شعاعی که مشخصات داخلی خم را پیدا می کند، یک پانچ نامیده می شود. پانچ ها معمولا به وسیله گیره ها به شانه دستگاه متصل می شوند.

برای تولید نیرو خمشی حرکت می کنند. یک میله با یک ابزار راه آهن طولانی که دارای کانال طولی است که مشخصات بیرونی آن را تعیین می کند، نامیده می شود. قالب ها معمولا ثابت هستند و گاهی با یک آیا چند بوش کنترل می گردد تحت مواد روی بستر دستگاه قرار دارند. توجه داشته باشید که بعضی از مکان ها بین دو نوع تفاوت نمی یابند. انواع دیگر خم شدن از ابزارهایی که مخصوص طراحی شده اند استفاده می کنند تا کار را انجام دهند. استفاده از خاموت زن موجب کاهش کار، کاهش ضایعات و افزایش تولید می شود.

دستگاه خاموت زن دستی

با توجه به تجربه گسترده در این زمینه شرکت ها در شمار تولید کنندگان و صادر کنندگان ماشین های خاموت زن هستند. تولیدکنندگان با استفاده از حق بیمه، مواد اولیه با کیفیت و پیشرفته را فراهم می کنند و با حداقل تلاش خود این دستگاه خاموت زن را برای ارائه عملیات سریع و آسان به خصوص برای ساخت خاموت طراحی کرده اند، این خاموت زن در تولید پیشرو بوده و عمر بلند مدتی دارد.

ویژگی ها

انتخاب زاویه (صاف کردن، خم شدن و برش ) تنها در عمل است. کنترل دیجیتال که نفس عمل  خاموت زن را تشکیل می دهد. قفسه ای که میله مواد وارد آن می شود. ماشین خاموت زن می تواند زاویه آلیاژ آهن را در اشکال متنوع با توجه به نیاز خود را خم کند و همچنین می تواند زاویه دو میلگرد را در یک زمان با بهره وری بالا و بسیار ساده تنظیم کند.

مزایا

  • افزایش بهره وری
  • پایدار طولانی از قطعات یدکی
  • شیب روغن دستگاه به طوری که هیچ نگهداری در آن نباشد.
  • کاهش اصطکاک
  • تضمین افزایش طول عمر دستگاه خاموت زن

با توجه به این مزایا عمر ماشین خاموت زن بالا رفته است و همچنین ضریب امنیتی خاموت زن با توجه به خم دقیق زاویه به دست آمده است.

 

ویژگی های فنی دستگاه خاموت زن اتوماتیک

در دستگاه های خاموت زن اتوماتیک امکان قطر کار از 5 تا mm 12 استفاده می شود میکرو کنترل که با کامپیوتر به تجسم گرافیکی داده ها و طرح آنها شبیه خاموت برنامه ریزی شده است. تغذیه دو جهته و خم شدن با سرعت الکترونیکی در حال تغییر است .واحد هیدرولیکی با روغن های داخلی، سیستم خنک کننده هوا با سوپاپ و خم پین مطابق با قوانین بین المللی برای هر سیم 5 تا mm12 طراحی شده است. در دستگاه خاموت زن اتوماتیک امکان استفاده از یک منبع جمع کننده و حداکثر سرعت خم وجود دارد.

 

 

خاموت گستر، تولیدکننده بیش از بیست مدل دستگاه و ماشین آلات صنعتی در زمینه خم و برش میلگرد، برش میلگرد، خم کن  مبلگرد، خم میلگرد بر و زیگزاگ زن تیرچه ساختمانی در سایزهای مختلف و همچنین دستگاه های دو کاره خم و برش ، کلاف بازکن و اسپیرال زن، آماده پاسخگویی به تمامی شرکت های ساختمانی و مشتریان عزیز است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خرید خود، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 



دیدگاهتان را بنویسید