انواع دستگاه خم کن میلگرد

خم و برش میلگرد

امروزه در بازار می توان انواع و اقسام ماشین آلات  و دستگاه های خم کن، خم و برش میلگرد و دستگاه برش و میلگردبر را مشاهده کرد که هر یک مزیت و توانایی های خاصی را دارند و برای عملکرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

لذا پیش از خرید و انتخاب هر نوع دستگاه برش و خم میلگرد ابتدا باید نوع کار، هدف از خرید خمکن و انتطاراتی را که از دستگاه خمکن و برش میلگرد دارید را مشخص کنید.

سه دسته کلی خم کن

  1. دستی
  2. مدل های NC
  3. مدل های CNC
  • دستگاه خم کن دستی

خم کن دستی، دستگاهی برای خم کردن لوله های فولادی، فلزی، استیل و لوله های سیاه فشار قوی می باشد. این دستگاه بیشتر در تاسیسات حرارتی و تاسیسات پالایشگاهی و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. در قدیم این دستگاه با نام بندر شناخته می شده است. خم کردن لوله با انواع مختلف خم کن قابل اجرا است؛ لذا خم کن دستی اصولا برای خم کردن لوله استفاده می شود. در ضمن نسبت به تناسب کار و نوع لوله به خم کن متناسب نیاز می باشد. این دستگاه برای فرم دادن، منحرف کردن لوله از مسیر و یا دیگر انواع خم کردن لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرض کنید می‌خواهید یک خم ۹۰ درجه داشته باشید که با فاصله ۴ اینچ از لبه ی لوله شروع می‌شود و با فاصله ی ۴ اینچ از آن یک خم ۱۸۰ درجه داشته باشید ، با این دستگاه می‌توانید به راحتی و با دقت بالا چنین شکلی را در لوله ایجاد کنید و در عین حال هیچ آسیبی هم به لوله وارد نشود. آسیب نرسیدن و تغییر شکل ندادن لوله ها اهمیت بالایی دارد زیرا اگر لوله ها از فرم خود خارج شوند ممکن است زیر فشار تحمل و عملکرد مورد انتظار را نداشته باشند. استفاده از آن بسیار آسان است و احتیاج به آموزش خاصی ندارد.

  • دستگاه خم کن مدل های NC

در این نمونه ماشین آلات سادگی ، قدرت و دقت از ویژگی های کلیدی این نوع دستگاه ها به شمار می آید و بهتر است دستگاه به گونه ای باشد که بهترین کارایی را در محیط های صنعتی و غیر صنعتی ایفا کند. همچنین با استفاده از این نوع دستگاه ها می توان به راحتی هندسه های پیچیده را پیاده سازی نمود.

  • دستگاه خم کن CNC

خم کن سی ان سی از ویژگی های زیر برخوردار است:

  1. محفظه برقی مطبوع برای حفظ دما و طولانی شدن اجزای سیستم
  2. فیلتر انرژی الکتریکی برای ایجاد ثبات در منابع تغذیه ورودی برای عملکردی سازگار و کارآمد
  3. ایزوله کابینت الکتریکی را کنترل کنید تا انتقال ارتعاش به الکترونیک به حداقل برسد
  4. سیستم فیلتر روغن با نشانگر وضعیت برای محافظت از تأمین روغن
  5. استاندارد کولر روغن نوع رادیاتور در اکثر مدل ها ، در سایر مدل ها برای حفظ دمای روغن موجود است
  6. لنت های نصب شده برای کنترل ارتعاش برای کاهش حرکت دستگاه در حین کار
  7. جادار و برچسب خورده / چیدمان سیستم الکتریکی برای سهولت در نگهداری و کارایی کارآمد
  8. کنسول کنترل از راه دور برای قرار دادن در محل عملیاتی بر اساس برنامه برای کاهش زمان رابط اپراتور برای افزایش تولید.
  9. چرخه پدال پا شروع به کار می کند تا بارگذاری سریع و سریع باعث افزایش تولید شود.
  10. تشک ایمنی و صفحات ایمنی با قرار دادن توقف اضطراری متعدد برای ایمنی عملیاتی.
  11. گیربکس یکپارچه گیربکس با مونتاژ زنجیره ای درایو چند لایه برای حرکت کنترل / شروع متوقف عملکرد بازوی خم که عمر زنجیر را سالها فراتر از خم کن های هیدرولیک سنتی افزایش می دهد.
  12. طراحی سر خم شونده با مشخصات کم و منحصر به فرد از مرکز قاب دستگاه جبران می شود و باعث ایجاد فضای خالی برای قطعات پیچیده ای می شود که نمی توان آنها را در سایر مارک های تجهیزات تهیه کرد.
  13. تغذیه با ظرفیت کامل از طریق جمع آوری برای کار با مواد طولانی که به طول اضافی فراتر از سیستم توقف جمع آوری جلو نیاز دارد و در بیشتر برنامه ها نیاز به مدلهای طولانی را کاهش می دهد.
  14. سر و صدای کم تولید دسی بل برای کاهش خستگی اپراتور و بهبود کلی شرایط فروشگاه.
  15. ارتفاع کم کار برای سهولت کار افزایش تولید و افزایش ایمنی در حمل و نقل مواد.
  16. عملکرد چندین محور باعث کاهش زمان چرخه و تداخل برای تولید بهینه می شود.

دستگاه های خمکن ورق به سه نوع تقسیم می شوند:

1- دستگاه خم کن برقی معمولی

در این نوع دستگاه فک بالای خمکن برای گرفتن ورق توسط الکتروموتور به حرکت درآمده و در کورس مشخصی به سمت بالا و پایین حرکت کرده و پس از گرفتن ورق توسط فک عمل خمکاری طبق زوایای مختلف با بالا آوردن پیشخوان دستگاه که توسط اپراتور انجام می‌گیرد عمل خم کاری صورت می پذیرد.

2- دستگاه خم کن فول اتوماتیک

این نوع خمکن همانند خم کن های معمولی می باشد ولی در ابعاد بزرگتر و برای خمکاری ورق های تا ضخامت ۴ میلی متر ساخته می‌شود به گونه‌ای که عمل خمکاری به صورت تمام اتوماتیک صورت می گیرد که خود این نوع به دو دسته الکترو مکانیکی و هیدرولیکی تقسیم‌بندی می‌شوند

3- پرس برک

برای خمکاری روی ورق های فولادی که ضخامت بیش از ۴ میلیمتر و دارای زوایای پیچیده تری هستند از این نوع استفاده می شود و دارای تناژ های مختلفی که بستگی به ضخامت ورق دارند ساخته می شود.

  • تقسیم بندی دیگری که برای دستگاه های خم کن و برش میلگرد در نظر گرفته می شود بر اساس مکانیک آنهاست که به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. مکانیسم عملکرد الکتریکی
  2. مکانیسم عملکرد هیدرولیکی
  • برای خمکاری لوله های پروفیلی و یو پی وی سی می توان دو دسته دیگر در نظر گرفت:

  1. دستگاه خمکن از نوع حرارتی
  2. دستگاه خمکن از نوع روغن داغ
  • دستگاه های خم کن بر اساس تعداد محور خمکاری:

  1. دستگاه خمکاری تک محور
  2. دستگاه خمکاری چندمحور
  • دستگاه خم کن بر اساس نوع قرارگیری:

  1. دستگاه خم و برش افقی
  2. دستگاه خم و برش عمودی

 

 

خاموت گستر، تولیدکننده بیش از بیست مدل دستگاه و ماشین آلات صنعتی در زمینه خم و برش میلگرد، برش میلگرد، خم کن  مبلگرد، خم میلگرد بر و زیگزاگ زن تیرچه ساختمانی در سایزهای مختلف و همچنین دستگاه های دو کاره خم و برش ، کلاف بازکن و اسپیرال زن، آماده پاسخگویی به تمامی شرکت های ساختمانی و مشتریان عزیز است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خرید خود، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.



دیدگاهتان را بنویسید