دستگاه خاموت زن برقیBM14

دستگاه خاموت زن برقیBM14

توضیحات دستگاه خاموت زن برقی BM14

دستگاه خاموت زن برقی BM14 در دو مدل سه فاز و تک فاز تولید می شود و معمولا در کارگاه های تولید خاموت و یا زیگزاگ مورد استفاده قرار می گیرد . مدل سه فاز این دستگاه قابلیت خاموت زنی تا میلگرد 14 را دارا می باشد ولی در تکفاز قابلیت کارایی این دستگاه تا قطر 12 می باشد . وجود پدال دو قلو باعث شده تا کاربران به راحتی خاموت های استاندارد ( با قلاب 35 درجه ) تولید نمایند .

دلیل استفاده از خاموت زن

بعد از معرفی محصول دستگاه خاموت زن برقی BM14 می خواهیم علت استفاده از خاموت را بررسی کنیم نیاز گسترده به میلگردها در زمان های امروزی به شکل های مرسوم  و موارد استفاده ی آنها در بتن و موارد کاربرد آن ها در ساختمان سازی ؛ لازم است تا میلگردها برابر مقدار مورد نیاز برش داده شوند و در آن خم های لازم  را ایجاد کرد.

در این جا میخواهیم با ابزار آلات  و وسایل مختلفی که جهت خم کردن میلگرد به کار می روند ، آشنا شویم . نکته ی اول این است که  با توجه به این امر که محصولات مقاومت و سختی و استحکام خاصی  دارند، خم کردن میلگرد فشار زیادی به اپراتور وارد می کند و برای کم کردن فشار وارده باید از میزهای خاصی که مختص این کار هستند استفاده کرد .

در میز کار  با توجه به قد اشخاص ارتفاع متناسب در نظر گرفته شده است. به طور استاندارد ، ارتفاع ۸۰ سانتی متر ، عرض ۱۰۰ سانتی متر  می باشد . طول آن هم البته متناسب با طول میلگردها یعنی تقریبا ۲ تا ۴ متر می باشد . برای ایمنی  کار  ، میزان  مقاومت و استحکام میز اهمیت پیدا می کند . و علت اینست که در حین عملیات خم کردن و برش، محصول ما جابه جا نشود. البته خود صفحه خم کن نیز روی میز قرار می گیرد .

صفحه خم کن چست ؟

صفحه خم کن یک صفحه ی مربعی یا مستطیلی شکل است که زوائدی فولادی دارد . برای جلوگری از جابجایی قطعات خارهایی که روی صفحه وجود دارد. برای این امر که میلگردها در ساختمان سازی هم به صورت عرضی هم طولی استفاده میشوند، لازم است که با خود میلگردها، شکل هایی درست کنیم تا برای امر اتصال و مقاوم سازی  بتنی از آن ها بهره مند شویم. در واقع خاموت یک نوع آرماتور عرضی است که مقاومت ساختمان را  هم در برابر نیروهای پیچشی هم نیروهای برشی افزایش می دهد .

خاموت زن ها بسته به مدل آنها در مدل های سه فاز و تک فاز تولید و عرضه می شوند . هر کدام از این دستگاه ها بسته به مدل و موتور معایب و مزایای خود را دارند.

دیگر محصول خاموت زن قابل ارئه شرکت خاموت گستر میتوان به دستگاه خاموت زن برقی BM14 و خم کن و خاموت زن BM20 اشاره نمود.

دستگاه خاموت زن تک فاز :

دستگاه خاموت زن تک فاز  از پر طرفدارترین دستگاه ها در خاموت زن ها به شمار می روند. از این دستگاه در کارگاه های ساختمانی و کارگاه های تولیدی بسیار استفاده می شود. وزن کم و جابجایی راحت و سرعت خوب این دستگاه ها در خمکاری و همچنین قیمت مناسبشان از ویژگی های این دستگاه ها به شمار می رود. معمولا مدل های تک فاز قابلیت خمکاری تا سایز 16 میلیمتر را دارند.

سیسیتم داخلی دستگاه خاموت زن تک فاز :

این دستگاه ها با موتور های تک فاز عرضه می شوند؛ و در دو مدل گیربکسی و هیدرولیکی هستند.در مدل های گیربکسی از دو گیربکسی عمود بر هم به منظور انتقال نیرو از پیشرانه به شافت خروجی استفاده می شود.

نکته : در برخی مدل ها به جای گیربکس دوم از تسمه استفاده شده و انتقال نیرو توسط یک تسمه و یک گیربکسی انجام می شود. حذف یک گیربکس و جایگزین کردن آن با یک گیربکس سبب کاهش نیروی دستگاه در عملیات خمکاری شود.

خاموت زن هیدرولیکی :

مدل دیگر خاموت زن، سیستم های هیدرولیکی می باشند که از یک هیدروموتور و پمپ هیدرولیک و پیشرانه برقی هیدرولیکی برای عملیات خمکاری استفاده شده است. مزیت استفاده از این سیستم حذف دو گیربکس و افزایش قدرت خمکاری می باشند و به طوری که در سیستم های هیدرولیکی می توان همزمان 5 میلگرد 10 را خمکاری کرد.
پشتیبانی و سئو توسط آوین نت