دستگاه برش میلگرد مکانیک BS18

دستگاه برش میلگرد مکانیک |دستگاه خم و برش میلگرد

دستگاه برش میلگرد مکانیک |دستگاه خم و برش میلگرد

دستگاه برش میلگرد مکانیک در سه سایز 18-14-12 تولید میشود و قابلیت انجام کار با برق سه فاز و تکفاز را دارا میباشد. دستگاه خم و برش میلگرد یکی از دستگاه هایی می باشد که زمانی که می خواهند یک میله را خم و یا برش دهند از این دستگاه ها استفاده میکنند. این دستگاه در بسیاری از کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین علت شما بدون شک برای ساختمان سازی به دستگاه خم و برش میلگرد نیاز پیدا دارید.

خم و برش میلگرد به چه صورت انجام میشود ؟  با دستگاه برش میلگرد مکانیک

دستگاه خم و برش میلگرد به دو گونه مورد استفاده قرار می گیرد و هر یک از این روش ها ویژگی های مختلفی دارد که عبارت می باشد از :

  1. برش به شیوه سرد :

برش سرد به دلیل اینکه مزیت بیشتری نسبت به برش گرم دارد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

در این روش برش سرد برای برش میلگرد از محصولات و ابزارهایی مانند قیچی های دستی، قیچی ساده که آنها را روی یک پایه نصب می کنند استفاده می نمایند، همچنین ماشین های برقی گیوتین هم تا حد بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که شما می خواهید از قیچی ساده برای خم و برش میلگرد استفاده کندی باید به به وزن میلگرد توجه بسیار زیادی داشته باشید، چرا که وزن، اندازه و ضخامت میلگرد در این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه بسیاری شود.برای اینکه برش میلگرد با ضخامت بالا بهتر است از قیچی هایی که روی یک پایه نصب شده اند استفاده کنید.

  1. برش به شیوه گرم :

برای برش برخی از میله هایی که بسیار قطور هستند از روش گرم برای برش میلگرد استفاده میکنند.

البته استفاده از این روش تنها به وسیلهاپراتور انجام می شود که تخصص بسیاری در برش دادن میلگرد دارند و همچنین فرد ناظر هم باید روی برش این میله ها نظارت بسیاری داشته باشد. برای استفاده کردن از این دستگاه باید از گاز اکسیژن و برنول هم استفاده شود.

از مهمترین ویژگی هایی که در این دستگاه وجود دارد این است که مقاومت کششی آن را کاهش می دهد و به همین دلیل بسیاری از معماران عقیده دارند که برش سرد مزیت های بیشتری دارد.

 نحوه ی کار با خم و برش میلگرد :

از مهمترین دستگاه هایی که همراه با این دستگاه برای برش دادن و خم کردن میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد عبارت می باشد از :

  • میز کار برش و خم میلگرد :

 از آنجایی که میلگرد سختی بسیار زیادی دارد باید فشار برش آن روی یک اپراتور دیگر باشد و بهترین اپراتور میز کار این دستگاه است. ارتفاع میز باید متناسب با قد افراد باشد که شما می توانید آن را تنظیم کنید.

  • صفحه خم کن :

 از دیگر وسایل دستگاه خم و برش میلگرد، صفحه خم کن می باشد که این صفحه دارای متریال هایی  از جنس فولاد هستند که روی این صفحه خارهایی وجود دارد که باعث می شود قطعات روی میز جابجا نشوند. ضخامت زائده هایی که روی این صفحه وجود دارد باید بر اساس استانداردهای مشخص شده باشد که آن را روی میز کار قرار دهند.

  • آچار به شکل اف :

میله هایی که بسیار نازک هستند و باید خم و برش میلگرد داشته باشند به وسیله این آچار برش داده می شوند. سر این آچار از جنس فولاد است و به همین علت به راحتی می تواند فشار وارده ی  زمان خم کردن میله را  تحمل کند. دهانه و  تطابق قطر آچار با میلگرد باعث میشود تا به بهترین نحو ممکن بتواند میلگرد را برش دهد.

  • پتک :

 این قطعه همراه با دستگاه های خم و برش میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از ویژگی های اصلی آن این است که برای صاف کردن محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه در برش دادن صحیح میلگرد تاثیر بسیاری دارد و هر فردی که میلگردها را برش می دهد باید به خوبی بتواند با این وسیله کار کند.

این دستگاه در سه سایز 18-14-12 تولید میشود و قابلیت انجام کار با برق سه فاز و تکفاز را دارا میباشد.

جهت مشاهده اینستاگرام کلیک کنید