ابزارهای برش میلگرد چیست

ابزارهای برش میلگرد چیست؟

در این مقاله قصد داریم راجع به ابزارهای برش میلگرد چیست و روش های برش میلگرد صحبت کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید : میلگرد از مصالح پر مصرف در صنعت ساختمان سازی است که در پیکر بندی ساختمان نقش بسزایی دارد. مقاطعی که از فولادهای دایره ای شکل تشکیل شده اند و قطر و عرض متفاوتی دارند را میلگرد می گویند. میلگرد را می‌توان با ترکیبات اولیه مختلف تولید کرد، که این ترکیب در قیمت میلگرد آلیاژی تاثیرگذار است. این محصول در دو نوع ساده و آجدار تولید می شود. میلگردها با قطر استاندارد بین 6 تا 60 میلی‌متری تولید می‌شود.- افرادی که به قطرهای بزرگ میلگرد نیاز دارند باید آن را به کارخانه تولید کننده مد نظر سفارش بدهند. میلگردها در بیشتر مواقع به صورت شاخه‌های 12 متری تولید می‌شوند، هرچند شما می‌توانید میلگردهای زیر 10 میلی متر را به صورت کلافی نیز تهیه کنید.

استانداردهای بین المللی میلگرد

برای تولید میلگرد با چند استاندارد متفاوت مواجه هستیم.این استانداردها توسط سازمان‌های بین‌المللی تهیه شده‌اند که می‌توان به معتبرترین استاندارد ها اشاره کرد:

  • ATSM انجمن مواد و آزمون آمریکا که آیین‌نامه ACI (318-14) مربوط به این شرکت است.
  • JIS ژاپن که استاندارد (JIS G3112) را برای میلگردهای مورد استفاده در بتن اعلام نموده است.
  • DIN  آلمان، استاندارد (DIN 488) که مربوط به فولاد به کار رفته در بتن مسلح می‌باشد.
  • ISO، سازمان بین‌المللی استاندارد که (ISO 6935) برای فولاد را تحریر نموده است

استانداردهای بریتانیا،کانادا، آمریکا و استرالیا هم رفرنس شرکت‌های تولید میلگرد می‌باشند.

استاندارد میلگرد در ایران

ابزارهای برش میلگرد چیست و استاندارهای میلگرد چیست ؟ در کشور ایران، شرکت ذوب آهن،به عنوان پیشگام در صنعت فولاد از استاندارد روسی برای تولید میلگرد استفاده کرده است. اما استانداردهای دیگری نیزدر کشور در مراحل تولید از آن‌ها استفاده می‌شود:

  • استاندارد روسیه
  • استاندارد ISIRI 3132
  • استاندارد DIN

در تعیین استاندارد میلگرد چه معیارهایی بررسی می‌شود؟

اولین بررسی استاندارد میلگرد به مشخصات ظاهری آن می‌پردازد. کارخانه‌های تولیدکننده، هرکدام میلگرد تولیدی خود را با یک قطر اسمی و طول متفاوت تولید می‌نمایند که بر حسب طول میلگرد و قطر آن جدول وزنی میلگرد به دست می‌آید. این جدول برمبنای استانداردهای مختلف در شرکت‌ها متفاوت خواهد بود. در استانداردها جداول وزنی میلگرد بر پایه تعاریفی خواهد بود که بر اساس آن تعاریف استاندارد شکل می‌گیرد. یکی از کاربردهای این جداول برای داشتن وزن بسته بندی میلگردها بعد‌از تولید است که به بندیل میلگرد سایز معروف است.

برش میلگرد با چه روش ها و چه ابزارهایی انجام میشود ؟



دیدگاهتان را بنویسید