افزایش بی سابقه قیمت آهن آلات ساختمانی

کارخانه های میلگرد سازی هر یک نرخ های خود را بطور میانگین 200 تومان افزایش دادند. این در حالی است که تا کنون بیشترین افزایش قیمت در طول یک روز 150 تومان در بازار اهن آلات به ثبت رسیده است. اما روز گذشته کارخانه ها دیگر دست از بالا بردن نرخ بر نداشتند و طی ارین نرخ ها کارخانه میلگرد سازی سیادن ابهر قیمت میلگرد سایز 14 خود را 250 تومان افزایش داد. در حاضر قیمت میلگرد این کارخانه 3800 تومان می باشد. پس از اعلام قیمت از سوی کارخانه های میلگرد سازی طی اطلاعیه اعلام کردند که برای حمایت از حقوق مشتریان فروش خود را خواهند بست. این خبر از سوی اکثر کارخانه های تولید کننده منتشر گردید که سیاستی جدید در راستای افزایش قیمت ها محسوب می شود. در این میان شاهد عبور قیمت میلگرد از مرز 4000 تومان نیز بودیم. در روز گذشته کارخانه میلگرد هیربد زرندیه قیمت میلگرد خود را 4030 تومان اعلام کرد که این امر موجب ایجاد شک بزرگی در بازار شد.

خبرهای بازار آهن حاکی از افزایش قیمت بخش های دیگر بازار از جمله قوطی پروفیل ها نیز می باشد. قیمت قوطی پروفیل نیز همانند میلگجرد ها در روز گذشته به مرز 4000 تومان رسید. قیمت قوطی پروفیل ها بطور میانگین 200 تومان افزایش یافت.

بخش تیرآهن ها روز گذشته بطور کلی فروش خود را بست. تیرآهن ها که افزایش قیمت بسیار زیادی داشتند، در روز گذشته اعلام قیمت نکردند و در همون ساعات اولیه صبح فروش خود را بستند. اگرچه طی گزارشات بدست آمده تنها برخی از بنکداران فروش داشتند که اعلام قیمت نمی کردند و تنها بصورت ثانیه اقدام به فروش کردند.

در بخش نبشی و ناودانی کارخانه های تولید کننده هیچ یک قیمت اعلام نکردند و در این میان تنها کارخانه ناب تبریز بود که قیمت های خود را با 250 تومان افزایش اعلام کرد. قیمت نبشی ها در بازه 3800 تا 3850 تومان می باشد و هنوز از مرز 4000 تومان عبور نکرده است.

با توجه به وضعیت بازار آهن آلات، در حال حاضر امکان پیش بینی برای این بازار پر التهاب وجود ندارد اما موضوعی که کاملا مشخص است، این است که پیش از این در بسیاری از گزارش ها از این وضعیت در مرداد ماه خبر داده شده بود و بسیاری از کارشناسان مرداد ماه را برای اقتصاد کشور بسیار سخت دانسته اند و اظهار



دیدگاهتان را بنویسید