آهن آلات ساختمانی 20درصد گرانتر شده است

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه آهن کالای داخلی بوده و هیچ معنی در افزایش قیمت آن وجود ندارد، گفت: متأسفانه بورس کالا گوی سبقت را از بازار گرفته و عامل افزایش 20 درصدی قیمت‌ها شده است.
محمد آزاد در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به افزایش قیمت آهن در بازار که به واسطه قیمت‌گذاری بورس کالا انجام شده است، اظهار داشت: آهن کالای داخلی بوده و هیچ معنی در افزایش قیمت آن وجود ندارد. برای ما نیز سوال است چرا بورس کالا شرایط را برای افزایش قیمت‌ها فراهم کرده و باعث گرانی شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت هر کیلو میلگرد از سه هزار و 600 تومان به 4 هزار و 200 تومان رسیده است، افزود: تیرآهن نیز به واسطه افزایش قیمت‌ها رشد 20 درصدی را تجربه کرده و با قیمت هرکیلو 4 هزار و 300 تومان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها عاملی شده تا فروشندگان دست از فروش محصول بردارند، گفت: متأسفانه بورس کالا گوی سبقت را از بازار گرفته و عامل افزایش قیمت‌ها شده است جالب اینجاست قبلاً هر تریلی تیرآهن با قیمت 40 میلیون معامله می‌شد اما امروز با رشد دو برابری با قیمت 85 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
آزاد با تأکید براینکه ما در بخش آهن و فولاد حتی صادرات نیز انجام می‌دهیم، گفت: به اعتقاد فروشندگان این کالا نه ربطی به ارز و نه کالای وارداتی است و نباید با رشد قیمت مواجه شود.


دیدگاهتان را بنویسید